Selasa, 16 Disember 2008

Samy Vellu: iN MeM0rIeS

1. Samy Vellu on Pos Laju ““Hari ini kirim, semalam (satu malam) sudah sampai”

2. The one on TV when in trying to say he was ashamed, he said: “Kemaluan saya besar”

3. On drugs, “Jangan hisap dada”

4. Samy said in a ceramah, “Kita akan bina satu jembatan untuk orong-orong kampong di sini”. One pakcik asked, “Datuk, sini takde sungai, buat apa bina jambatan?” and Samy glorious replied, “Kalo takde sungai, kita bina sungai!”

5. Samy’s favorite quote on national television “Toll naik sikit, manyak marah saya. You ingat semua ini toll saya punya bapa punya kah!”

6. During the water shortage crisis: “semua orang diminta jangan membuang aiyerr..!”

7. During blood donation campaign in Sg Siput: “..marilah kita semua menderma dara..”

8. During the opening speech of various function: “…selamat datang saudara-mara semua..” (actually is “saudara-saudari”)

9. At an opening ceremony: “Mempersilakan Datin Paduka Rafidah Aziz naik ke pentas untuk membuka kain..”

10. Commenting about his modesty: “Sebenarnya, kemaluan saya sangat-sangat besar.”

11. His comment after results of 12th General Electioon "Ini satu ombak baru & Gerakan pun gabal".




6 ulasan:

Hikayat Putra Ahmad berkata...

hahaha..rajin betul hang buat research pasal words yg dia penah sebut..fanatik ka?keh4 :P

Din berkata...

hahaha. tribute to abbad yg baru balik haji.

Abe'Lo berkata...

Mak kita che'gu BM :)

miss berkata...

huhu..concern bout samy vellu ek..ngee~
nway i hav tagged.check on http://miss-nhsa.blogspot.com

Muhaimin Zainal berkata...

pandai din tolak ke abbad... mamat tu baru balik haji... doa die makbol tu :D

Din berkata...

bahaya aku ni min. nanti abbad doa plik2 kat aku. suruh ark dia doa result aku 1st class ker. Hahaha.

To nor, he always makes me laugh. The word is not funny, only funny when he pronounced it. hehe. u tag me? ohh nooot nowww. wait until this weekend.